Jak w prosty sposób dodać daniom wartości odżywczych?

zdrowa żywność

Nasza codzienna dieta powinna być zawsze odpowiednio zbilansowana. Spożywane produkty muszą dostarczać nam niezbędnych witamin oraz minerałów, dzięki którym jesteśmy w stanie prawidłowo funkcjonować. Dlatego przyrządzając poszczególne dania, powinniśmy zwracać uwagę na ich wpływ na nasze zdrowie. Aby nieco urozmaicić posiłki i dodać im więcej wartości odżywczych, warto skorzystać z rozmaitych dodatków. Jakich? Sprawdź!

Pestki i nasiona

Ciekawym sposobem na wzbogacenie dań o wartości odżywcze jest dodanie do nich różnego typu pestek oraz nasion. Jednym z takich dodatków z pewnością może stać się słonecznik. Najczęściej spożywamy go solo, jednak wspaniale podbija on smak niektórych potraw. Wszystko za sprawą jego aromatu oraz wyjątkowego smaku. Pestki te urozmaicą zarówno ciasta, jak i sałatki. Chrupkość, którą się cechują, sprawi, że danie przybierze całkowicie inną formę, niż do tej pory.

Z powodzeniem możemy dodać słonecznik także do domowej roboty chleba, porannego musli czy potraw na bazie makaronu. Dostarczy nam wielu substancji odżywczych i pomoże walczyć z wysokim cholesterolem oraz zaparciami. W sklepach najczęściej dostaniemy słonecznik łuskany. Hurt to ciekawa opcja na to, by kupić go w większych ilościach. Dzięki temu zawsze będziemy mieć go pod ręką i nigdy nie zabraknie pestek w naszej kuchni. 

Len mielony

Kolejnym produktem, który wzbogaci oraz urozmaici nasze dania jest len mielony odtłuszczony. Składnik ten wspomaga odchudzanie, pomaga w leczeniu stanów zapalnych górnych dróg oddechowych oraz wspiera pracę przewodu pokarmowego. Dostarcza również wielu cennych składników odżywczych, witamin oraz minerałów. Warto więc dodawać go do sałatek czy płatków śniadaniowych typu musli. Z jego pomocą możemy zagęścić również zupy oraz sosy. Jest więc ciekawą alternatywą do klasycznej mąki, której najczęściej w tym celu używamy. Fani koktajli powinni natomiast dodawać go do samodzielnie przygotowanego smoothie.

Aby wspomóc przemianę materii, warto także przygotować na jego bazie specjalny napój. Wystarczy zalać kilka łyżek lnu gorącą wodą, chwilę odczekać, a następnie całość wypić, popijając szklanką wody. Taka mikstura oczyszcza organizm oraz wspomaga odchudzanie.

Owoce goji

Jagody goji to owoce, których właściwości cenione są od kilku tysięcy lat. Bardzo często sięgali po nie szczególnie mieszkańcy Azji. Dzisiaj uważa się je za tzw. super foods, czyli produkty, które dostarczają do organizmu wiele cennych witamin oraz minerałów. Stosowane są na dolegliwości takie jak bolesne miesiączkowanie, choroby serca czy płuc oraz reumatyzm. Znane są również jako owoce opóźniające procesy starzenia się. Mają dosyć ciekawy smak, dlatego sprawdzą się jako dodatek do ciast, deserów czy musli. Warto wykorzystać je również do przyrządzenia potraw kuchni azjatyckiej. Będą bowiem idealnym uzupełnieniem ryżu oraz różnego typu mięs. Dobrze jest więc zawsze mieć w swojej kuchni owoce goji. Sklep, w którym są one dostępne można obecnie znaleźć niemalże w każdym większym mieście. Dobrym rozwiązaniem jest również ich zakup przez Internet.